woensdag 26 mei 2010

KOPEN DIE HANDEL


DOWNLOADEN sucks, laat dat duidelijk zijn ... en wat er dan nog te downloaden valt (ik heb het over mensen die rippen/hun materiaal aan 128 Kpbs op het net zetten, ik val dan achterover van de "kwaliteit van het materiaal). RIPPEN om de muziek te beluisteren en later een keuze te kunnen maken over wat Je dan uiteindelijk wil kopen, in tijden van crisis moet men goed nadenken voor men zijn geld uitgeeft, vind ik WEL OK !

Downloaden maakt van muziek een wegwerp product, en dat vind ik jammer ... OK, de eerste die zich niet NOOIT aan downloaden en/of rippen bezondigt heeft ... maar een "verzamelaar pur sang" wil een hoes, een doosje in zijn handen houden, of niet soms ? Het "enige" wat wettelijk toegestaan is, is een reserve kopie te maken voor Jezelf !

Nu wat platenwinkels betreft wordt het leven in ons landje alsmaar triester dus (zoekt) koopt de "verstandige koper" elders zijn collectie bij elkaar ...

Ooit www.play.com of www.amazon.co.uk bezocht ?

Zeker doen, en, prijzen vergelijken. Jammer dat ik het moet zeggen, maar ga in BELGIE met je ogen shoppen en koop later de dingen die je graag wil hebben elders !

Bij PLAY zijn verzendingskosten ALTIJD in de prijs inbegrepen
Bij AMAZON moet een forfetair bedrag aan verzendingskosten betalen. In beide gevallen levert men relatief snel ...

Ik geef een voorbeeld. enkele weken geleden kocht ik de verzamelbox van SIMON & GARFUNKEL. Hier kost die box met de 5 originele LP's op CD (met extra tracks) + 1 DVD, LIVE IN CENTRAL PARK al snel 40-50 euro. Via PLAY zat het koffertje met de zes schijfjes één week later al in mijn brievenbus. KOSTPRIJS, 14.35 euro !

Ben je FAN van SNOW PATROL ? wel dan koop je hun dubbele verzamelaar toch bij PLAY ?
www.play.com/Music/CD/4-/11740321/Up-To-Now-Best-Of/Product.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten