donderdag 27 mei 2010

ELTON JOHN


Op een dag had ik me samen met wat vrienden ingeschreven in één van de dansscholen van Tongeren. Eigenlijk waren we met zijn allen stiekum verliefd op de dochter - HENNIE - van de uitbater. Maar toen we in de gaten kregen dat we géén schijn van kans maakten werd de dansschool al snel ingeruild voor een nabijgelegen café waar "muziek" met een hoofdletter "M" gedraaid werd. De eigenaar van de zaak had een uitgesproken muzieksmaak. Het album "A SINGLE MAN" van ELTON JOHN was één van onze favoriete LP's. "STRANGERS" staat (enkel) op de CD uitvoering van het album ... De uitbater en zijn vrouw, Nederlanders, lieten als ze op familiebezoek gingen de zaak in handen van hun zoon. Ik stond dan wel eens mee achter de toog. Kwa muziek konden we op die avonden onze eigen zin doen. Ik herinner me zo een avond, een memorabele Tongeren Carnaval, waar zelfs de "flikken" iets gezien hebben wat ze nu nog aan hun kleinkinderen verder vertellen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten