woensdag 26 mei 2010

ROB DE NIJS


Ik wilde al een hele tijd het album "De Regen Voorbij" van Rob de Nijs (°26 december 1942) kopen. Begin 2010 vond ik via www.amazon.co.uk een verzamelbox (opgestuurd vanuit Nieuw-Zeeland) met de jaren '80 albums "Met Je ogen dicht", "De Regen voorbij", "Roman" en "Pur Sang" voor amper 11 euro. "Aan een wonder had ik niet meer gedacht, Jij kwam onverwacht, als een zon in de nacht, Ooo, Jij rijmt het best op mij".

Rob de Nijs won in 1962 met zijn band THE LORDS een eerste prijs in een talentenjacht en die prijs was een platencontract. "Ritme van de regen" was in 1963 zijn eerste grote hit. Zijn bekendste hit is "MALLE BABBE", een nummer van Boudewijn de Groot. "Hou me vast", noch "Dolle Dollie" waren hits ! "Al wat krom was maakte Jij weer recht" ? Kinky ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten